مدیرکل مدیریت بحران مازندران با بیان هشدار سطح زرد هواشناسی نسبت به وقوع رگبارهای تابستانه در مازندران هشدار داد.

بارندگی

به گزارش همشهری آنلاین، حسینعلی محمدی اظهار داشت: هشدار سطح زرد از طرف هواشناسی مازندران صادر شده ‌است و با توجه به پیش‌بینی رگبارهای تابستانی احتمال، وقوع سیلاب در مازندران پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه "با توجه به تقویت جریانات خنک و مرطوب شمالی شاهد عبور امواج در تراز میانی جوّ هستیم" افزود: از اواخر امروز تا بعدازظهر پنج‌شنبه شاهد بارندگی و گاه رگبار باران خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران خاطرنشان کرد: در هفته پیشِ‌رو رگبار باران، وزش باد و کاهش دما و احتمال رعدو برق را به‌ویژه در شهرهای غربی مازندران خواهیم داشت.

محمدی متذکر شد: سامانه بارشی در محورهای کوهستانی هراز و کندوان مستقر است، بنابراین مسافران در تردد از جاده‌های کوهستانی احتیاط داشته باشند.

وی با هشدار درباره وقوع سیلاب‌ها در حاشیه مسیل‌های رودخانه‌ای گفت: مسافران در حاشیه بستر و حریم رودخانه‌ها در استان چادر مسافرتی برپا نکنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران همچنین تأکید کرد: دامداران دام‌های خود را به‌دور از رودخانه‌ها و دهانه مسیل و نقاط مرتفع نگه دارند.

این مسئول به شهرداران نیز توصیه کرد: نسبت به پاک‌سازی کانال آب‌های سطحی و مقاوم‌سازی سازه‌های موقت و تابلو بیلبوردها اقدام لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: هرگونه فعالیت صید و صیادی و تفریحی نیز در زمان موّاج بودن دریا ممنوع اعلام شد.

محمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران نیز درباره وضعیت هوای استان ابراز کرد: پیش‌بینی  هفت‌روزه وضع هوای استان مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی‌ است و وضعیت جوی استان مازندران از روز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه تا دو‏شنبه ۲۶ تیرماه همراه با وزش باد و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: سه‌شنبه ۲۰ تیرماه آسمان نیمه‌ابری همراه با وزش باد، کاهش شدت گرما و از شب به‌تدریج  با رگبار باران و احتمال رعدوبرق همراه است.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به تداوم هوای بارانی در روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه گفت: چهار‏شنبه هوای استان نیمه‌ابری تا ابری (در ارتفاعات مه‌آلود) همراه با کاهش دما، گاهی با رگبار باران و وزش باد خواهد بود و در روز پنج‌شنبه نیمه‌ابری تا ابری (در ارتفاعات مه‌آلود) با رگبار پراکنده و وزش باد و از اواخر روز با کاهش ناپایداری همراه است.

رضوی بیان کرد: در روز جمعه و شنبه نیز آسمان صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود.

این مسئول گفت: در روز یک‏‏شنبه ۲۵ تیرماه هوا نیمه‌ابری‌، از بعدازظهر ابری  با وزش باد و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود و آسمان در ۲۶ تیرماه نیمه‌ابری تا ابری (در ارتفاعات مه‌آلود) همراه با کاهش نسبی دما ، گاهی با رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 773072
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha